DAG | WAT | HOELANG |
14 februari 2011 | Dit was de eerste les van RZL. We hebben dan de uitleg gekregen van de opdracht. Het bundeltje die we hierbij gekregen hebben, werd doorgenomen. | 2 uur. |
14 – 20 februari | Deze week heb ik goed nagedacht over welk onderwerp ik mijn onderzoek wik doen. Met de ideeën dat ik in mijn hoofd had, zocht ik al naar informatie om een uitgebreidere keuzen te hebben en om een meer specifieke thema te hebben. | 1 uur 30 (in totaal) |
20 februari 2011 | Ik zat een beetje vast met het linken van de onderwerpen dat ik in mijn hoofd had met RZL. Daarom heb ik raad gevraagd aan de lector van RZL. Dat heeft me enorm goed geholpen en had ik definitief mijn onderwerp gekozen. | 15 minuten |
20 februari 2011 | Ik heb mijn blog aangemaakt. Ik heb nagedacht voor een gepaste titel (een vriendin heeft me hierin geholpen) en ik heb meteen mijn tekstje geschreven waar ik mij in voor stel. | 40 minuten |
Week van 21 – 25 februari 2011 | Gezocht naar een gepast artikel voor mijn onderwerp. Donderdag 24 februari heb ik die gepost. Meteen heb ik mijn mening over het onderwerp geschreven. | 3 uur |
28 februari | Ik heb mijn eigen visie geschreven over mijn onderwerp en over eigen ervaringen hierin. | 1 uur |
6 maart 2011 | Ik heb nagedacht over mijn 3 onderzoeksvragen en ik heb ze dan meteen gepost. | 30 minuten |
14 maart 2011 | Ik heb feedback gekregen over mijn onderzoeksvragen. Deze heb ik dan meteen aangepast. | 15 minuten |
31 maart 2011 | Ik heb een mail opgesteld en gestuurd naar de Tovertuin in Diest om te zien of ik niet met hen een interview kon doen. Deze school kwam onlangs op het nieuws. Het leek mij interessant omdat mijn onderwerp ter spraken kwam. | 30 minuten |
13 april 2011 | Mijn blog bij gewerkt: afbeelding toegevoegd, uren aangepast, .. -Ik heb de 2 teksten van verplichten literatuur doorgenomen en samengevat. Ik vond het absoluut geen makkelijke teksten, vooral de tekst van M. Van Hecke. Ik heb deze 2 keer moeten doorlezen, maar ik begreep nog altijd niet goed over wat het ging. Na de derde keer en samen met Nele Robben is het mij gelukt om ook deze samen te vatten (zie 27 april). | 5 uur. |
15 april 2011 | In de bib van DLO ben ik boeken gaan zoeken ivm mijn onderwerp. | 15 minuten |
27 april 2011 | Heb ik dus de tweede tekst doornomen en samengevat met Nele robben. Ook heb ik een andere school gecontacteerd en een nieuwe mail gestuurd, omdat de Tovertuin niet geantwoord heeft. | 1 uur 15 minuten |
28 april 2011 | We zijn nog eens samengekomen voor de tekst verder samen te vatten. Met twee gaat het vlotter dan alleen. | 3 uur |
29 april | Verwerken van mijn gevonden informatie. (boek: De eigen wereld van het kind). | 1 uur 30 |
30 april | Vervolg verwerken van informatie. | 1 uur 45 |
1 mei | zoeken naar nieuwe bronnen: artikels, informatie | 1 uur |
2 mei | live-coaching. Ik ben naar de coaching gegaan om nog tips te hebben. Ik wist dat ik te weinig op mijn blog stond, maar ik wou weten, wat ik wel al had, goed was of niet. Ik moet nog meer uit mijn bronnen halen en kritischer zijn. | 10 minuten |
4 mei | Ik heb mij voorgenomen om vandaag een hele dag aan RZL te werken. Ik heb de bronnen dat ik zondag gevonden had, verwerken. Ook heb ik naar nieuwe artikels gezocht die beantwoorden op mijn onderzoeksvragen. Deze zal ik dan ook verwerken. | 9 uur |
5 mei | Ik zocht een gepaste afbeelding voor mijn blog. Toevallig kwam ik op een interessante site met leerrijke informatie voor mijn onderzoek. Deze informatie heb ik dan meteen verwerkt | 1 uur |
6 mei | Ik ben vandaag naar de bib van het DLO gegaan om nu vooral interessante prentenboeken te zoeken. | 1 uur |
9 mei | Vandaag heb ik me wel helemaal ingezet voor RZL. Na mijn presentatie van cumawé ben ik eraan begonnen. Ik heb eerst mijn boekjes dat ik vrijdag gevonden heb (in de bib van DLO) verwerkt. Nadien heb ik de twee verplichte literatuur nog verwerkt, samen met Nele Robben. | 6 uur |
10 mei | vervolg verwerking bron verplichte literatuur: politieke partijen | 45 min. |
13 mei | vervolg verwerking verplichte bron + interview nemen van kleuterleidster. Ik heb ook een tijdje gezocht hoe ik deze op mijn blog kon zetten, onder de juiste naam. Om het nieuws kwam een interessant bericht aan te pas voor mijn onderzoek. Ik heb het snel opgenomen, maar uiteindelijk na een tijdje gezocht te hebben, heb ik het op internet gevonden. (15 mei). | 2 uur 20 min |
14 mei | Nadien heb ik het interview zelf verwerkt (een samenvatting van wat er gezegd werd in het Nederlands geschreven) | 45 min |
15 mei | Het filmpje (van het nieuws) heb ik dan gepost en heb ik ook verwerkt. | 1uur10 |
16 mei | Ik heb mijn interview, via movie maker, bewerkt. Ik heb dat samen met Nele Robben gedaan, omdat we allebei niet goed wisten hoe we dat precies moesten doen. | 20 min |
20 - 27 mei | Heel de week probeerde ik elke dag een beetje te werken aan mijn lezersbrief. Zodat ik toch al een goed begin had en dat ik niet alles nog moest schrijven de laatste dag. | 4 uur (in totaal) |
hallo,
Ik ben Kathia Miserez, een studente eerste jaar kleuteronderwijs in de KHL en voor religie, zingeving en levensbeschouwing moeten we een werkje maken. Ik heb als onderwerp gekozen voor "anderstalige nieuwkomers en andere godsdiensten in de klas". Moest je willen reageren, doe maar gerust.
Groetjes
Kathia
Ik ben Kathia Miserez, een studente eerste jaar kleuteronderwijs in de KHL en voor religie, zingeving en levensbeschouwing moeten we een werkje maken. Ik heb als onderwerp gekozen voor "anderstalige nieuwkomers en andere godsdiensten in de klas". Moest je willen reageren, doe maar gerust.
Groetjes
Kathia
vrijdag 29 april 2011
logboek
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Geen opmerkingen:
Een reactie posten